תהליך של עיצוב תפאורה

תפאורה בנויה מאמצעים שונים ומגוונים שמטרתם ליצור אווירה ספציפית או להמחיש סיפור כלשהו. תפאורה משמשת במקרים רבים ומגוונים כמו למשל בהצגות בהן צריך להמחיש סצנות, ליצור סביבה מסוימת כמו חדר, משרד, פארק, שדה תעופה וכו'. גם באירועים רבים ניתן למצוא היום תפאורות וכך למשל באירועי חברה הקשורים בקונספט מסוים או באירועים פרטיים מסוימים כמו חתונות בתחפושות וכו' ניתן לפגוש תפאורות שונות.

עיצוב תפאורה נעשה על ידי אנשי מקצוע בתחום וכמו כן ניתן למצוא כיום תפאורה לאירועים שונים ולהצגות אצל חברות המציעות מוצרים לאירועים להשכרה או למכירה. קיימים סוגים רבים של תפאורות בין אם הן מיועדות להצגות או לאירועים וכך למשל בתחום של האירועים ניתן למצוא תפאורות של המערב הפרוע הכוללות דמויות של סוסים וכרכרות, ערמות חצירים וקקטוסים גדולים. תפאורה נוספת לדוגמה היא בסגנון אליס בארץ הפלאות והיא כוללת אלמנטים של פטריות ופרחים ענקיים, דמות הארנב הממהר ועוד. 

בעולם ההצגות יש מושגים רבים של תפאורות ולרוב בתחום של עיצוב תפאורה להצגות המעצבים השונים יכירו את המושגים השונים הכוללים למשל קוליסה שהיא מסגרת עץ עליה ניתן להדביק, לצייר או לחתוך לפי עיצוב שרוצים. קוליסה לרוב תהיה על גלגלים כך שניתן להחליף אותה ולהזיז אותה בקלות יחסית במהלך ההצגה על מנת להחליף תפאורות. כמ כן בעולם ההצגות יש גם תפאורות קבועות שלא ניתן להחליף במהלך ההצגה.

כיום יש בתחום של עיצוב תפאורה ולבוש קורסים שונים הכוללים למשל לימודים אודות תולדות הלבוש, עיצוב במה, שרטוטים, תולדות האמנות, תולדות התיאטרון ועוד תחומים רבים ומרתקים. לימודים אקדמיים בתחום של עיצוב תפאורות מאפשרים לרכוש כלים חדשים בעולם העיצוב של הלבוש והתפאורות השונים שזוכים להגיע להצגות שונות.

התחום של עיצוב תפאורה להצגות הוא בעל חשיבות גדולה וכיום ניתן לראות תערוכות שונות ומרהיבות בתחום המציגות את מעצבי התפאורות שעיצבו את ההצגות המוכרות ביותר בארץ. כל תפאורה היא ייחודית בפני עצמה וניתן גם להשתמש בתפאורות מסוימות מספר פעמים בעיקר אם הן מודולריות וניתן לקחת חלקים מהן.

עיצוב תפאורה כולל יצירתיות, חשיבה רבה וחומרי גלם שונים ולכן לא מדובר בתחום זול. אולם אם מחפשים למשל אפשרות לשכור תפאורה לאירועים או להצגות שונות ניתן לפנות לחברות המציעות תפאורות להשכרה והן מציעות לרוב אביזרים מתוך מאגר קיים. לרוב חברות אלו מתחזקות מחסן של תפאורות ואביזרים לאירועים בהם ניתן למצוא את התפאורות הרצויות. חשוב לשמור על מצב המוצרים בעת השימוש באירוע.
במקרים רבים כאשר צריך עיצוב תפאורה שאינה קיימת, פונים למעצבים או לחברות המציעות תפאורה לפי דרישה אישית. כמו כן, חלק מתפאורה לאירועים כולל גם אביזרים שונים למשל רהיטים וחפצים ישנים ועתיקים. חברות שונות מציעות מגוון של פריטים להשכרה לצורך תפאורות מסוימות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *