מדוע שולחנות למסעדה הם חלק חשוב בעיצוב שלה?

מסעדה היא מקום אליו מגיעים על מנת לפגוש אנשים קרובים, לסעוד, לטעום טעמים חדשים ולבלות. כאשר אנחנו בוחרים את המסעדה אליה נלך, נעשה זאת לרוב לפי המיקום שלה, המחירים שלה, סגנון האוכל בה, איכות השירות והניקיון ועוד. בנוסף, נבחר את המסעדה על פי המראה שלה והאווירה בה שנקבעים על ידי העיצוב שלה. עיצוב מסעדה הוא תחום שהפך למוכר מאוד בשנים האחרונות בגלל החשיבות הגדולה שלו וניתן לראות היום יותר ויותר מסעדות מרשימות, מעוצבות לפי קונספט ומציעות אווירה וחוויה ייחודיות.

חלק מעיצוב פנים של המסעדה הוא בחירת הריהוט למסעדה אשר כולל שולחנות למסעדה וכסאות למסעדה, ריהוט בר, ריהוט לפנים המטבח וכו'. לריהוט יש תפקיד חשוב במראה המסעדה וכמו כן הוא קובע את נוחיות האורחים ואת החוויה הכוללת שלהם. שולחנות למסעדה יהיו לרוב הבולטים שבריהוט כאשר הם מתאימים לתרבות המסעדה ולקונספט הכללי שלה.

שולחנות למסעדה בוחרים לרוב על פי גורמים רבים ביניהם למשל מחיר ותקציב. ישנם מחירים רבים ומגוונים של שולחנות וכסאות למסעדות בהתאם לסוג ולאיכות שלהם. בנוסף, את השולחנות בוחרים על פי העיצוב של המסעדה והקונספט שלה. כלומר, מסעדות שמעוצבות בסגנון איטלקי, ישראלי, מודרני, עתיק, או צרפתי, יהיו מרוהטות בשולחנות שונים. גורם נוסף בבחירת השולחנות הוא הגודל של המסעדה. קיימים שולחנות למסעדה בגדלים רבים ובצורות רבות, את הגודל שלהם יש להתאים לחלל המסעדה וליצור מספיק מרווח ומצד שני גם לא חלל ריק גדול מדי. קהל הלקוחות גם הוא קובע את בחירת השולחנות ואם מדובר במסעדה המתאימה בעיקר לקבוצות ומשפחות, השולחנות יהיו גדולים יותר מאשר מסעדה המתאימה בעיקר לזוגות.

ניתן  למצוא היום שולחנות למסעדה בסגנונות רבים ומגוונים כמו למשל שולחנות מעץ עתיק, שולחנות בצורות לא קונבנציונליות, שולחנות מודרניים, שולחנות בצבעים מיוחדים או חרסינות מיוחדות ועוד. קיימים שולחנות כבדים יותר וקלים יותר ולרוב סוג השולחן ייבחר גם על פי המיקום בו הוא מונח. כך למשל מסעדות הממוקמות על חוף הים לרוב יכללו פינות ישיבה נמוכות לצד שולחנות נמוכים המסוגלים לעמוד בתנאי מזג האוויר. כך גם מסעדות בהן יש חצר או אזור פתוח, יכללו שולחנות למסעדה המתאימים לאזור. במסעדות רבות בהם יש צורך בהזזה מתמדת של הריהוט, לרוב ייבחר ריהוט שמתאים לכך וניתן להזיזו בקלות.
ניתן למצוא שולחנות למסעדה על ידי חנויות שונות המציעות ריהוט לבתי עסק וכמו כן דרך ספקים שונים שמציעים רהיטים במיוחד למסעדות ובתי קפה. ניתן להתרשם מקטלוגים שונים, לראות את הסגנונות השונים הקיימים ולהבין מה סדרי גודל המחירים של כל מוצר. כיום המודעות לעיצוב פנים של מסעדות הפכה גדולה יותר וניתן לראות כתבות רבות בנושא של עיצוב המסעדות הכי יפות בעולם וכן להתרשם מקונספטים ייחודיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *