מאפיינים של חדשנות בארגון

כל ארגון רוצה לפעול בצורה חדשנית. כאשר ארגון פועל בצורה חדשנית, המשמעות היא אפקטיביות גבוהה יותר של שעות העבודה ותפוקה משמעותית של העובדים. בנוסף, חדשנות משפיעה על הלקוחות כי היא מעודדת אותם לרכוש את המוצר או השירות מארגון מסוים ולא מארגון אחר. בהיבט הזה, השקעה בשיפור הנושא של חדשנות בארגון משתלמת מאוד עבור כל הגורמים המעורבים. מצד שני, לא בכל ארגון יודעים כיצד לאפיין את החדשנות או מה לעשות על מנת להגיע אליה.

כך מזהים חדשנות בארגון

חדשנות בארגון מתאפיינת בכך שהיא תורמת לביצועים של העובדים. כאשר הביצועים של העובדים טובים ונמצאים במגמת עלייה ושיפור, אפשר לצאת מתוך נקודת הנחה שהארגון כולו מתנהל בצורה חדשנית. ברמה הפרקטית, זה אומר שבארגון שמתנהל בצורה חדשנית לא חוששים להשתמש בסוגים שונים של כלים טכנולוגיים. מעבר לכך, בארגון שמתנהל בצורה חדשנית עוקבים כל הזמן אחר הנעשה בתחום העיסוק ושואבים השראה מחברות מקומיות ובינלאומיות מצליחות יותר. אם מתקיימים מאפיינים שונים של חדשנות בארגון, ניתן לזהות אותה גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

איך תורמים לנושא של חדשנות בארגון?

מן הצד השני של המטבע, עולה השאלה מה אפשר לעשות על מנת לתרום לחדשנות של ארגון מסוים. כאן הדגש הוא על האופן שבו הופכים את הנושא של חדשנות בארגון לדרך פעולה ברורה. בשביל שהחדשנות תהיה חלק בלתי נפרד מהארגון, צריך לאמץ כללי התנהגות ועבודה שעולים בקנה אחד עם הסטנדרטים המקובלים בענף. חוץ מזה, אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע שמתמחים בכך ולבקש את חוות הדעת האובייקטיבית שלהם. אמנם ההנהלה הבכירה של כל ארגון מכירה היטב את תחום העיסוק והלקוחות, אבל יכול להיות שהיא מקבלת החלטות בצורה רגשית ולא רציונאלית. במקרים כאלה, הפתרון הכי טוב הוא לגייס אנשי מקצוע חיצוניים ולשמוע מהם על תרומה לחדשנות של הארגון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *