עיצוב בתי מלון בסגנונות שונים

עיצוב בתי מלון בסגנונות שונים

בית מלון הוא מקום שאליו אנחנו הולכים על מנת לשנות אווירה, לנוח, לבקר מקומות חדשים, להתנתק מהסביבה החיצונית וגם ליהנות משירותים שאין לנו בחי היומיום. בבית מלון לרוב נמצא שירותים רבים כמו מסעדה, חנויות, ספא, בריכה, בר ועוד ואלו מאפשרים לנו לא לצאת מבית המלון ובכך להשיג ניתוק מהסביבה החיצונית. ישנם סוגים רבים של בתי מלון ובכל בית מלון נקבל חוויה שונה. בתי מלון לעסקים למשל יכללו לרוב חדרי ישיבות ולא יתאימו למשפחות וילדים, הם נועדו לפגישות עסקיות ולכן אינם כוללים גם שירותים רבים. בתי מלון לזוגות יצרו תחושה של חוויה מפנקת, תתאפשר לרוב כניסה רק למבוגרים וכן העיצוב יהיה יוקרתי יותר לרוב. כמו כן קיימים בתי מלון למשפחות, דירות נופש ועוד. עיצוב בתי מלון הפך בשנים האחרונות לתחום נפוץ וניתן לראות את ההקפדה על מראה בתי המלון ואת ההשפעה של העיצוב על חווית האירוח בו.

עיצוב בתי מלון נעשה על פי פרמטרים רבים ולרוב המראה של בית המלון יהיה מורכב מקונספט מסוים, מתרבות בית המלון ומהסוג שלו. קיימים היום מעצבי פנים שונים העוסקים בתחום של עיצוב בתי מלון וניתן למצוא אותם למשל בעזרת האינטרנט, שם ניתן לבקר באתר שלהם, לקרוא אודות התהליך, לראות תיק עבודות, להבין מה התקציב הנדרש עבור עיצוב בתי מלון וכן כיצד בוחרים קונספט. 

עיצוב בתי מלון כולל שלבים רבים ביניהם למשל בחירת הרהיטים, בחירת הצבעים המנחים, בחירת האלמנטים הקטנים, חלוקת החלל ועוד. את הקונספט לרוב בוחרים על פי סגנון בית המלון והחוויה שהוא בא להציע אבל העיצוב לרוב יהיה קשור יד ביד עם המדינה, העיר או המקום שבהם ממוקם בית המלון. מלונות בים המלח למשל יכללו אלמנטים הקשורים באזור, מלונות יווניים לרוב יכללו עיצוב בצבעים לבנים ומלונות בצפון הארץ יציעו אווירה פסטורלית. כלומר כל בית מלון מציע את התרבות של אותו איזור וזו גם הסיבה שנבחר בבית מלון מסויים.
חלק חשוב בתהליך של עיצוב בתי מלון הוא בחירת הרהיטים. בית מלון כולל רהיטים רבים כמו למשל ריהוט ללובי המלון, ריהוט לחדרי האירוח, ריהוט לספא, למסעדות וכו'. רהיטים בבית המלון משרתים כמות גדולה של אנשים מדי יום וכמו כן הם עוברים ניקיון תכוף. כאשר בבית המלון קיים רהיט בלוי וישן, המראה של בית המלון מיד יירד ברמה ולכן חשוב לבחור רהיטים איכותיים שיכולים להישמר לאורך זמן. את הרהיטים לבית המלון בוחרים על פי התקציב המתאפשר, גודל, איכות חומרי הגלם וכן על פי הקו העיצובי של בית המלון. לרוב בחדרי האירוח ניתן לראות את אותם רהיטים, כלומר את אותו סגנון של רהיטים אך בגדלים שונים המתאימים לסוג החדר. גם לפרטים הקטנים כמו תמונות, פריטי נוי ווילונות יש משמעות רבה בעיצוב בתי המלון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *