טיפול בדחיקת לשון

טיפול בדחיקת לשון הוא טיפול מיופונקציונלי טיפול מיוחד זה מתמקד באימון מחדש של שרירי הלשון והפנים כדי להשיג יציבות נכונה של הפה ודפוסי הבליעה. קלינאי תקשורת עובדים בשיתוף פעולה מלא מול אנשים כדי לזהות ולתקן כל חוסר איזון שרירי או טכניקות בליעה שגויות. באמצעות מגוון תרגילים וטכניקות, אנשים יכולים ללמוד למקם מחדש את הלשון ולפתח תיאום שרירים תקין.

טיפול בדחיקת לשון מצריך התערבות אורתודונטית העשויה להיות נחוצה גם כדי לתקן אי יישור שיניים שנגרם על ידי דחיפה של הלשון. אורתודנטים יכולים להשתמש בפלטה, מיישרים או מכשירים אחרים כדי להוביל בהדרגה את השיניים ליישור תקין. עם זאת, טיפול אורתודונטי לבדו אינו יכול לפתור את דחף הלשון; טיפול בהרגלים השריריים הבסיסיים חיוני להצלחה ארוכת טווח.

טיפול בדחיקת לשון ישנם מקרים מסוימים, בהם ניתן להמליץ על שימוש במכשירי פה כדי לסייע. מכשירים אלה, כגון מאמני לשון או מכשירי עריסה, עוזרים לקדם יציבות נכונה של הלשון ומרתיעים תנועות שרירים לא נכונות. הם יכולים להיות מועילים במיוחד במהלך שינה או זמנים שבהם שליטה מודעת בלשון מאתגרת.

היבט חשוב נוסף של טיפול בדחיקת לשון הוא שינוי התנהגות. אנשים עם דחף לשון עשויים להפיק תועלת מלהיות מודעים יותר לדפוסי הבליעה שלהם ולעשות מאמץ מודע לתקן את תנוחת הלשון שלהם. זה עשוי לכלול טכניקות כגון ניטור עצמי, תזכורות וחיזוקים חיוביים כדי לעודד הרגלים מתאימים בפה.

שיתוף פעולה בין אנשי מקצוע שונים בתחום טיפול בדחיקת לשון. מטפלים מתפקדים אורתודנטים וקלינאי תקשורת יכולים לעבוד יחד על מנת לפתח תכנית טיפול מותאמת אישית המותאמת לצרכיו הייחודיים של הפרט. על ידי התייחסות הן להיבטים השריריים והן להיבטים התפקודיים של דחף הלשון, ניתן לנקוט בגישה הוליסטית לקידום בריאות הפה ופיתוח דיבור מיטביים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *