טיפול בדחיקת לשון

טיפול בדחיקת לשון נועד לאמן מחדש את שרירי הפה והלשון כדי להשיג יישור ותפקוד מתאימים. השלב הראשון בטיפול במצב זה הוא התייעצות עם פתולוג מוסמך בשפה הדיבור או אורתודנט המתמחה בטיפול מיופונקציונלי אורופציאלי. הם יבצעו הערכה מקיפה כדי לקבוע את חומרת דחף הלשון וליצור תוכנית טיפול פרטנית.

טיפול בדחיקת לשון מתמקד בתרגילים מכוונים לשרירי פה ספציפיים כדי לשפר את הכוח, הקואורדינציה והשליטה שלהם. תרגילים אלו עשויים לכלול תרגילי לשון, תרגילי שפתיים וטכניקות בליעה שמטרתן לאמן מחדש את הלשון לנוח כמו שצריך בפה ולבלוע בצורה נכונה.

טיפול בדחיקת לשון יכול לכלול גם מכשירי יישור שיניים, עריסות לשון או מכשירים לשבירת הרגלים מכשירים אלה עוזרים להרתיע הרגלי דחיפה מזיקים של הלשון על ידי מתן מחסום פיזי בין הלשון והשיניים. הם לובשים בדרך כלל לתקופה מסוימת, והשימוש בהם נמצא במעקב צמוד על ידי האורתודנט.

היבט חשוב נוסף טיפול בדחיקת לשון הוא העלאת המודעות ושינוי הרגלים מסוימים. המטופלים מתחנכים על תנוחת לשון נכונה, כולל שמירה על נוחות הלשון על גג הפה ואי דחיפה נגד השיניים. כמו כן, מומלץ להם להימנע מהרגלים כמו מציצת אגודל, כסיסת ציפורניים ונשימות פה, מכיוון שאלה יכולים לתרום לדחף הלשון.

עקביות והתמדה ממלאות תפקיד מכריע בהצלחת טיפול בדחיקת לשון. המטופלים מוזמנים לתרגל את התרגילים שנקבעו ולשמור על תנוחת פה נכונה לאורך כל היום. פגישות מעקב קבועות מתוכננות כדי לעקוב אחר ההתקדמות ולבצע את כל ההתאמות הנדרשות בתוכנית הטיפול על ידי טיפול בדחיקת לשון באמצעות טיפול מתאים, אנשים יכולים להימנע מסיבוכים אפשריים.

תיקון דחף הלשון לא רק משפר את בהירות הדיבור אלא גם מונע בעיות שיניים כמו נשיכות פתוחות, עקיצות צולבות ושיניים לא מיושרות. יתר על כן, יציבה נכונה של הלשון וטכניקות בליעה משפרות את בריאות הפה הכללית ותורמות לשיפור דפוסי הנשימה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *