מהו קורס מנחי מיינדפולנס ?

מיינדפולנס הוא תהליך המתרחש במוחנו ומטרתו להביא את הקשב שלנו אל ההווה, אל מה שמתרחש כאן ועכשיו ולהצליח להתרכז ולהנות מהחוויה ומהאנשים סביבנו. באמצעות תרגול של מיינדפולנס ניתן להגיע לשלווה אישית, לקבלת החלטות ביתר קלות, לרוגע, הפחתת לחצים וחרדות ועוד. 

כדי לפתח את השיטה ניתן להשתתף בקורסים, סדנאות וטיפולים של מיינדפולנס שמלמדים אותה ומקנים כלים מגוונים להתמודדות עם מצבים שונים. כך למשל קיימים קורסים של מיינדפולנס שבהם לומדים את יסודות השיטה, תרגילים שונים של מדיטציה ונשימות ואותם מיישמים בחיי היומיום. 

את התחום של מיינדפולנס משלבים היום בעולם החינוך, שם מלמדים את התלמידים כיצד להתמודד עם מצבי לחץ על ידי תרגול מותאם. גם במוסדות אקדמיים ובארגונים שונים משלבים את התחום והוא בעצם הופך ליותר ויותר מוכר בשנים האחרונות. ניתן היום למצוא קורסים וסדנאות המועברים על ידי מנחים שונים וכמו כן ניתן למצוא היום גם קורס מנחי מיינדפולנס המיועד לאנשי טיפול ומטרתו להכשיר מדריכים.

אנשים בעולם הטיפולי והחינוכי לעיתים רוצים ללמוד כיצד להדריך מיינדפולנס בעצמם על מנת לשלב אותו בעולמם המקצועי והאישי. מטפלים רגשיים מסוגים שונים למשל יכולים להשתמש במיינדפולנס כחלק מהעולם המקצועי שלהם ולכן בוחרים ללמוד את התחום לרוב אחרי היכרות איתו. קורס מנחי מיינדפולנס אינו מתאים לכל אחד וכמו כן יש לו תנאי קבלה מסוימים ביניהם תואר בתחום טיפולי כלשהו, היכרות עם מיינדפולנס ותרגול קבוע, השתתפות בקורסים בסיסיים של מיינדפולנס ועוד. 

קורס מנחי מיינדפולנס לרוב מועבר על ידי מוסדות שונים ללמוד מקצועית בתחום הטיפולי וכן על ידי מנחים פרטיים. ניתן למצוא היום קורסים אלו באמצעות האינטרנט, שם לרוב אותם מוסדות ומנחים יתחזקו אתר אינטרנט בו ניתן לקרוא תוכן אודות הקורסים השונים, להבין מהו קורס מנחי מיינדפולנס ולמי הוא מיועד, מה תנאי הקבלה וכמו כן לקרוא המלצות של משתתפים אחרים.

מחיר עבור קורס מנחי מיינדפולנס משתנה בהתאם לגורמים רבים כמו למשל אורך הקורס, מספר שנות הלימוד, סוג התעודה המתקבלת בסוף הקורס וכן המוסק המעביר אותו. מחיר של קורס כזה יכול לעמוד על עשרת אלפים שקלים. 
מחירו של קורס מנחי מיינדפולנס שונה ממחיר של קורס מיינדפולנס למתחילים או סדנאות מיינדפולנס שונות וכמו כן הוא דורש תנאי קבלה מסוימים. קורסים וסדנאות של מיינדפולנס יכולים להגיע לסכומים נמוכים יותר וכמו כן הם גם מוצעים הים בצורה מקוונת עבור אלו שאינם יכולים להגיע למפגשים. ניתן כיום למצוא מידע רב אודות קורסים של מיינדפולנס למתחילים וכמו כן לקרוא המלצות וחוות דעת של משתתפים קודמים, להבין מה הקורס כולל ולמצוא מוסדות או מנחים פרטיים שמעבירים אותו. מיינדפולנס מיועד לטיפול ושיפור תחומים רבים בחיים ובעזרתו ניתן לרכוש כלים חדשים וליישם אותם בחיי היומיום שלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *