כיצד לבחור חברות אספקת נפט לחימום ביתי?

נפט לחימום ביתי משמש לצרכי הנעה של מערכות חימום שונות. את הנפט מזמינים מחברות מקצועיות בעלות תו תקן להעברת דלקים והן ממלאות את מיכלי הנפט בתנורים השונים. קמין נפט הוא סוג של תנור חימום אשר כולל גם ארובה והוא מוכר בעיקר באזורים קרים כמו למשל באירופה, שם מזגנים הם פחות אפקטיביים בגלל הטמפרטורות הנמוכות. קמין נפט הוא גם אלמנט שמוסיף לאווירה ולעיצוב של הבית ולכן אנשים רבים בוחרים בו. יתרונותיו של קמין נפט כמו גם של הסקות סולר הם שהחום מתפזר בצורה אחידה בחלל, אינם מייבשים את האוויר בחדר ועוד.

כאשר מתקינים קמין נפט בבית, חשוב לוודא שהוא יעבור תחזוקה וניקוי אחת לשנה לפחות. ניתן להזמין שירותים אלו מחברות המספקות נפט לחימום ביתי ומציעות שירותי תחזוקה וניקוי.

מחירו של נפט לחימום ביתי נקבע על פי ליטר, והוא יכול להגיע לאלפי שקלים בחודש. המחיר משתנה מדי שנה בגלל שינויים שחלים במחירו של הנפט הגולמי וגם בגלל שיקולים של החברה המספקת אותו.

חברות שונות לאספקת נפט לחימום ביתי מציעות נפט באיכות שונה, מהירות שירות שונה וגם שירותים שונים ולכן מחירים עבור נפט לחימום משתנים מחברה לחברה.

הנפט הגולמי מתווצר בתהליך שאורך מאות מיליוני שנים בקרקעית האוקיינוס. יצורים ימיים מתים וצמחים ימיים שוקעים בקרקעית האוקיינוס ועליהם מתווספים במהלך השנים חול וסלעים שיוצרים עליהם לחץ רב. אותו לחץ יחד עם הזמן הארוך הופכים את האורגניזמים הללו לנוזל שנקרא נפט, והוא זורם עד שהוא נעצר והופך למאגר נפט. גיאולוגים שונים מבצעים סריקות בים על מנת למצוא את מאגרי הנפט הללו ומבצעים קידוחים לצורך בדיקה שאכן קיים נפט. כאשר מוצאים מקור נפט, מבצעים שאיבה מהים או מהיבשה באתרים ייעודיים. אתרי השאיבה הגדולים בעולם נמצאים בערב הסעודית, במזרח התיכון, באמריקה וברוסיה. את הנפט השאוב מעבירים לבתי זיקוק שם הוא עובר תהליכים שונים והופך לסולר, בנזין, נפט לחימום ביתי והסקה, חומרי פלסטיק ועוד. הנפט עובר בין מדינות במסלולים ייעודיים ומשמש לצרכים רבים.

מחירי הנפט הגולמי משתנים בהתאם למחסור באספקתו ובהתאם להחלטות פוליטיות בין לאומיות. גם רמת הביקוש וההיצע משפיעים על מחירו של הנפט. בהתאם לשינויים במחירי הנפט הגולמי, משתנים גם מחירי הדלקים בארץ. זוהי אחת הסיבות שמחירו של נפט לחימום ביתי אינו נשאר קבוע בכל חורף.

ניתן למצוא חברות המספקות נפט לחימום ביתי באינטרנט, שם ניתן להתרשם מהתוכן באתרים שלהן, לקרוא המלצות ועוד. חשוב לוודא כי יש לחברה תקנים ואישורים לעסוק בתחום ולוודא שהחברה היא בעלת ניסיון. 

חברות שונות מוכרות דלקים באיכויות שונות. ניתן למצוא חברות אספקת דלקים שונים ברחבי הארץ, לבקש הצעות מחיר ולערוך השוואה בין החברות השונות לפני שבוחרים אחת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *