האם בעזרת פסיכותרפיה הוליסטית מטפלים באנשים?

פסיכותרפיה הוליסטית היא תחום טיפול רגשי המתייחס לנפש האדם. התחום כולל גישות רבות בעולם הטיפולי אשר משלבות בין נפש, גוף ורוח. בתחום של פסיכותרפיה הוליסטית מטפלים רבים המציעים טיפולים בעלי אופי שונה אך רובם כוללים מספר מפגשים ומתחילים באבחון. שיחות היכרות עם המטופל עוזרים למטפל לאתר את הבעיות השונות שלו ומכאן אפשר להתחיל בתהליך טיפול. בעזרת פסיכותרפיה הוליסטית מטפלים בבעיות שונות אצל האדם שלעיתים נמצאות באזורים הלא מודעים. 

טיפולים בפסיכותרפיה הוליסטית יכולים להיות באמצעות אומנות, מוזיקה, דמיון מודרך או שיחות. כל סוג של טיפול מתאים לבעיות שונות ולאנשים אחרים. בתחום של פסיכותרפיה מטפלים על ידי התייחסות לגוף ונפש ומבינים כי יש קשר בין השניים. לעיתים בעיה רגשית יכולה להתבטא בגוף ולכן חשוב לשמור על אישון בין גוף לנפש.

בתחום של פסיכותרפיה הוליסטית מטפלים לרוב ילמדו את המטופל באמצעות שיטות וטכניקות שונות כיצד לשפר מערכות יחסים בחיים על ידי שיפור מערכת יחסים עם עצמו. מערכת יחסים שאדם מנהל עצמו היא בעלת חשיבות רבה. לעיתים כדי להצליח לקיים תקשורת עם אחרים חשוב לקבל את האני העצמי קודם. 

תהליך של טיפול בתחום של פסיכותרפיה הוליסטית כולל גם עבודה עצמית בה המטופל מתרגל ומתאמן לצורך יצירת שינוי. העצמה אישית למשל הוא תחום מוכר בעולם הרגשי ובעזרתו לומדים על ידי תרגילים שונים שיש לשלב בחיי היומיום, ליצור שינוי חיובי בחיים ובכך גם להשפיע על תחומי חיים שונים. בעזרת העצמה אישית לומדים כיצד לבנות את הביטחון העצמי, לתקשר טוב יותר עם הסביבה, לקבל את המציאות כפי שהיא וגם לשנות את השפה ואת ההרגלים והדפוסים לחיוביים יותר.

ניתן למצוא היום בתחום של פסיכותרפיה הוליסטית מטפלים רבים שלרוב יציעו גם טיפולים פרטניים בתחום וגם סדנאות והרצאות. טיפולים בתחום יכולים להיות באמצעות אימון אישי, nlp או טיפולים מסוגים אחרים וחשוב לבחור מטפלים שיש איתם חיבור ואמון. 

כיוון שבתחום של פסיכותרפיה הוליסטית מטפלים בעזרת שיטות מגוונות, ניתן לקרוא מידע אודות התחום ולהבין מה השיטות השונות המוצעות בו. 
ניתן למצוא בעולם של פסיכותרפיה הוליסטית מטפלים ברחבי הארץ באמצעות האינטרנט. לרוב מטפלים יעבדו באופן עצמאי ולכן גם יתחזקו אתר אינטרנט בו ניתן לקרוא מידע אודות הטיפולים שהם מציעים, הסדנאות או האימונים שלהם. כמו כן, ניתן לקרוא אודות המטפל עצמו ולהבין מדוע בחר בתחום וכיצד ניתן לשפר תחומים שונים בחיים בעזרת פסיכותרפיה הוליסטית. המחירים של טיפולים שונים משתנים בהתאם לגורמים רבים כמו למשל סוג הטיפול, מספר המפגשים והמטפל עצמו. כל מטפל יציע מחירים אחרים עבור הטיפולים שלו ולכן ניתן לערוך השוואה בין המטפלים השונים. כמו כן, ניתן למצוא המלצות וחוות דעת של מטופלים קודמים כדי להתרשם מהמטפל או המנחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *