בתחום של פסיכותרפיה הוליסטית מטפלים שונים

פסיכותרפיה הוליסטית היא תחום טיפולי הכולל גישות שמתייחסות להיבטים נפשיים, רגשיים ורוחניים. על פיה, הגוף והנפש קשורים זה לזה יחד, ולכן מצוקות שונות וקשיים שונים של האדם נמצאות ברמות מודעות שונות. 

בתחום של פסיכותרפיה הוליסטית מטפלים יכולים לעסוק בתחומים רבים כיוון שמדובר בעולם טיפולי רחב ומגוון. תהליכים טיפוליים בתחום הפסיכותרפיה ההוליסטית לרוב יתחילו באבחון הנעשה על ידי שיחות ובו המטפל מכיר יותר את המטופל ואת הבעיה שהוא מציג. על ידי איתור הבעיות ניתן להתחיל לבנות תהליך טיפול הכולל טכניקות שונות.

בשנים האחרונות ניתן לראות יותר מודעות לתחום של פסיכותרפיה הוליסטית אשר מציעה שילוב בין הפסיכולוגיה הקלאסית לבין שיטות רוח שונות. בתחום של פסיכותרפיה הוליסטית מטפלים משתמשים בטכניקות שונות של מדיטציות, היכרות עם תת המודע, דמיון מודרך ועוד על מנת לעזור למטופל להרגיש חיבור לתחושות גוף.

בתחום של פסיכותרפיה הוליסטית מטפלים יכולים לעזור להתמודד עם בעיות שונות כמו למשל חרדות, דיכאון, לחצים, כאבים וכו'. כמו כן, הטיפול יכול לעזור לשפר תחומי חיים שונים, התנהגויות ודפוסים. טיפול פסיכותרפי הוליסטי מבוסס על מערכות היחסים הקיימות בין הגוף לנפש וההשפעות שלהם. לעיתים המקור של בעיה גופנית מסוימת יכול להיות דווקא ברגש. 

כדי לעסוק בתחום של פסיכותרפיה הוליסטית מטפלים עוברים קורסים שונים. קיימים היום לימודים של התחום במכללות שונות וכוללים לימודים עיוניים וגם התנסות. הקורסים כוללים תכנים שונים המשתנים בין המכללות השונות והם לרוב יהיו תחומים של אנטומיה, פיזיולוגיה, פסיכולוגיה ועוד. הלימודים גם יכללו נושאים כמו שיטות ריפוי שונות, שיטות עבודה עם אוכלוסיות שונות ועוד.

אנשים רבים, גם אם אינם סובלים מקושי מסוים או בעיה מסוימת בוחרים לפנות לטיפול רגשי מסוג מסויים, לסדנה או לקורס על מנת לשפר תחומים שונים בחיים, לשפר התנהגויות, להיטיב עם עצמם וכן ללמוד כלים חדשים להתמודדות עם לחצים, בעיות ומצבים. בתחום של פסיכותרפיה הוליסטית מטפלים שונים לרוב יתמקדו בתחום מסוים וניתן לפנות למטפל אשר מציע טיפול רלוונטי. כך למשל אם אנחנו מעוניינים לשפר את העצמה העצמית שלנו, את הקריירה, את הבריאות, את היחסים המשפחתיים וכו', נוכל לפנות לטיפולים מתאימים.
ניתן למצוא כיום בתחום של פסיכותרפיה הוליסטית מטפלים שונים ברחבי הארץ באמצעות האינטרנט. מטפלים בתחום לרוב יעבדו באופן עצמאי ולכן יתחזקו אתר אינטרנט בו ניתן לקרוא מידע אודות התחום הטיפולי שבו הם עוסקים, למי הוא מתאים, כיצד הוא עובד ומה מבנה המפגשים.באינטרנט ניתן למצוא מידע נרחב אודות התחום של פסיכותרפיה הוליסטית ומה הוא כולל. כמו כן, ניתן למצוא המלצות וחוות דעת אודות המטפל, להבין מה המחירים השונים המוצעים בשוק ולבחור את תחום הטיפול המתאים ביותר. מטפלים רבים גם עובדים במכונים שונים המציעים מגוון טיפולים רגשיים מהם ניתן לבחור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *