מהם קלפים השלכתיים וטיפוליים?

קלפים השלכתיים או קלפים טיפוליים הם כלי שאיתו עובדים מטפלים ומדריכים בעולם הטיפול הרגשי. כיום יותר אנשים מודעים לתחום של פסיכותרפיה וטיפולים רגשיים ונעזרים בו על מנת לשפר תחומי חיים, להתמודד עם משקעי העבר, לשפר חרדות, לחצים ולטפל בבעיות שונות גם גופניות. קיימים סוגים רבים של טיפולים רגשיים ביניהם למשל טיפולי שיחות, טיפולים אנרגטיים או מנטליים וכל סוג של טיפול מבוסס על שיטה שונה וטכניקות שונות. לכל טיפול הטכניקה שלו, ולכן קלפים אינה טכניקה אלא כלי עזר אותו ניתן לשלב במגוון רחב של טיפולים. דוגמאות לטיפולים רגשיים שונים הן NLP, מיינדפולנס, סדנאות העצמה, טיפולים אנרגטיים כמו תטא הילינג ועוד.

קלפים השלכתיים הם כלי שניתן לשלב בתחומי טיפול רבים. כמו כן ישנם סוגים רבים של קלפים כמו למשל קלפי מודעות, קלפי הנחיה, קלפי שאלות, קלפי רגשות ועוד. הקלפים יכולים לכלול משפט, תמונה או מילים וציורים שמטרתם להעלות אסוציאציות אצל המטופל, תחושות ומצבים שונים כדי לפתח שיח בין המטפל למטופל ולהגיע לעומקים שונים.

מטפלים ומנחים רבים משתמשים בקלפים בסדנאות או בטיפולים פרטניים ככלי עזר שאיתו ניתן לראות יצירתיות של אנשים, איך כל אדם מפרש אחרת את מה שהוא רואה בקלף ואיך כל אחד יכול לגלות על עצמו משהו חדש בטיפול או בסדנה. כאשר מדובר בסדנאות רבות משתתפים, הקלפים יכולים ליצור עניין והקשבה, כאשר כל אדם צריך לבחור קלף ולראות על איזה תחום חיים הוא מצביע למשל, ומה הוא מלמד אותו. בעזרת קלפים השלכתיים יכול המטפל לעזור למטופל להשתחרר מהמחשבות ולפתח גמישות מחשבתית ודמיון.

קלפים השלכתיים אינם קלפים שבעזרתם ניתן לקרוא ולקבל מידע על אדם כמו למשל קלפי טארוט. קלפים אלו נותנים למטופל בעצמו לפרש את מה שהוא רואה או מרגיש דרך הציור או התמונה והשאלות על הקלף. למעשה באמצעות קלפים אלו ניתן לפתח שיח בין המטפל למטופל גם כשקשה יותר לדבר. לעיתים בעזרת הקלף ניתן לכוון את הטיפול אל המקור לבעיה.

כיום ניתן למצוא מגוון רחב של קלפים השלכתיים בחנויות שונות או לרכוש אותם ממטפלים ומדריכים שהם בעצמם מייצרים אותם. כיוון שיש סוגים רבים של קלפים, כל מטפל יכול לבחור את הקלפים המתאימים ביותר לתחום הטיפול שלו, למטופלים שלו ולסגנון העבודה שלו. כמו כן, מטפלים ומדריכים לרוב יחזיקו קלפים מסוגים רבים ויוכלו להשתמש בטיפול או בסדנה שהם עורכים בקלפים המתאימים ביותר לאותו רגע.

מחירים של קלפים השלכתיים משתנים בהתאם לסוג הקלפים, לייחודיות שלהם, לאיכות שלהם, למראה שלהם ולכמות הקלפים בחבילה. כמו כן, קלפים המיוצרים על ידי אנשים פרטיים לרוב יהיו בעלי מחירים גבוהים יותר. ניתן כיום למצוא מגוון רחב וסוגים רבים של קלפים באמצעות האינטרנט, לקרוא אודותיהם ולראות אפילו דוגמאות של מספר קלפים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *