מהי פסיכותרפיה הוליסטית ורוחנית?

פסיכותרפיה הוליסטית היא תחום בעולם הטיפול האנרגטי והרוחני אשר משלב טכניקות שונות לטיפולים רגשיים ולהתמודדות עם קשיים. בשנים האחרונות יותר אנשים פונים לטיפולים וסדנאות בתחום הרגשי, על מנת להתמודד עם מצבי חיים שונים, לרכוש כלים חדשים, להיות שמחים ומאושרים יותר וגם להתמודד עם בעיות וקשיים כמו למשל לחצים, חרדות, כעסים, דיכאון או כאבים כרוניים.

פסיכותרפיה הוליסטית מבוססת על כך שלאדם יש נפש ונשמה וכדי להצליח לטפל צריך להתייחס לרובד הגופני, הנפשי והרוחני יחד. טיפולים בתחום ההוליסטי לא מסובבים רק על שיחות אלא על מדיטציות, חיבור לתת המודע, חיבור אנרגטי, תקשור, פירוש חלומות ועוד.

טיפול בתחום של פסיכותרפיה הוליסטית מתבצע על ידי מטפלים ומדריכים בתחומים שונים והוא כולל תהליך בו מתקיימות מספר פגישות. לרוב, התהליך מתחיל באבחון שנעשה על ידי המטפל, על ידי שיחות והיכרות עם המטופל. באבחון מאתרים את הבעיות והקשיים איתם מתמודד המטופל ובהם הוא מעוניין לטפל.

טיפול של פסיכותרפיה הוליסטית מתמקד ברבדים עמוקים על מנת למצוא את המקור לבעיה או לקושי. הטיפול יכול להתבצע בשיטות אנרגטיות שונות, במדיטציות, דמיון מודרך ועוד. כך למשל בטיפול אנרגטי, המטפל יכול בדרכים שונות לאתר את המחסום האנרגטי הקיים אצל המטופל. חסימה אנרגטית נגרמת כתוצאה מבעיות שונות, טראומות וחוויות חיים ובעזרת טיפול, ניתן לשחרר אותה ולהזרים אנרגיה חדשה לגוף על מנת להתרפא. טיפול נוסף לדוגמה הוא מיינדפולנס שמטרתו ללמד את המטופל להשתמש בכלים חדשים לצורך התמודדות יומיומית עם מצבים שונים, היכרות עם האני הפנימי ופיתוח של חמלה וריכוז בהווה.

אנשים רבים בוחרים לפנות לטיפולים בתחום של פסיכותרפיה הוליסטית על מנת לטפל בתחומי חיים רבים ולשפר אותם כדי לצמוח, להגשים ולהתקדם.

טיפולים שונים בתחום מוצעים על ידי מטפלים שלרוב יעבדו באופן עצמאי. ניתן למצוא מטפלים שונים ברחבי הארץ באמצעות האינטרנט, שם הם לרוב יפרסמו אתר ובו ניתן למצוא מידע רב. באתר האינטרנט ניתן לקרוא אודות התחום של פסיכותרפיה הוליסטית ולהבין מה היתרונות שלו ומה סוגי הטיפול הקיימים בתוכו. כמו כן ניתן לקרוא מידע על המטפל ולהתרשם ממנו, מתחומי ההכשרה שלו ועוד. באתר ניתן למצוא מידע אודות תהליכים שונים, כמה פגישות נדרשות לכל איפול ומה אורך כל פגישה. כמו כן, ניתן למצוא המלצות וחוות דעת של מטופלים אחרים על מנת להתרשם מהמטפל. ישנם מטפלים שמציעים גם אימונים אישיים לחיים, ייעוצים זוגיים ותקשור. מטפלים מסוימים גם מציעים טיפולים שונים מרחוק, וכך ניתן לבצע את הטיפול מהבית ולחסוך בנסיעות אם המטפל נמצא באזור רחוק.

מדריכים שונים בעולם הטיפולי בוחרים להירשם לקורס לימודי להכשרה בתחום של פסיכותרפיה הוליסטית וקיימות כיום תכניות שונות המציעות זאת. לרוב בתכנית לומדים אודות הפסיכולוגיה במערב ושילוב של הפסיכולוגיה הרוחנית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *