טיפול פסיכותרפיה בשיטות שונות

פסיכותרפיה היא תחום טיפול הפונה לרגש ונפש האדם והוא כולל מגוון רחב של טיפולים. מטרתו של טיפול פסיכותרפיה היא לשפר את המצב הרגשי של האדם ועל ידי כך גם בעיות גופניות. 

טיפולים פסיכותרפיים רבים ומוכרים הם טיפולים באמצעות שיחות, הניתנים על ידי פסיכולוגיים ועובדים סוציאליים. ישנם גם טיפולים המתבצעים באמצעות תנועה, מוזיקה, באמצעות בעלי חיים ואומנות. כמו כן, קיים גם תחום של פסיכותרפיה הוליסטית המבוסס על שיטות אנרגיות ורוחניות יותר. טיפול פסיכותרפיה מסוגים שונים יכול להתאים לאנשים שונים ולבעיות אחרות.

בשנים האחרונות, טיפול פסיכותרפיה מסוגים שונים הופך נפוץ יותר וכך יותר אנשים נחשפים אליו ופונים אליו. אנשים הסובלים מחרדות, לחצים, כעסים ודיכאון פונים לטיפולים שונים על מנת ללמוד כלים חדשים לשימוש יומיומי ושינוי דפוסי חשיבה והתנהגות. גם אנשים שאינם סובלים מבעיה ספציפית לעיתים יבחרו לפנות לטיפול על מנת לשפר תחומי חיים חברתיים מקצועיים ואישיים רבים. 

כל טיפול פסיכותרפיה כולל שלבים שונים בדרך טל השגת

המטרות ומספר מפגשים משתנה. לרוב הטיפול יתחיל באבחון הקושי או הבעיה על ידי המטפל ולאחר מכן קובעים תוכנית טיפול, וכן יעדים ומטרות. 

תחומים רבים בפסיכותרפיה, בעיקר בזו הרוחנית, מועברים היום גם באמצעות סדנאות וקורסים שונים לקבוצות. אנשים רבים בוחרים להירשם לסדנה או סמינר בתחום על מנת ללמוד כלים חדשים וללמוד כיצד להתמודד עם מצבי חיים שונים בצורה אחרת. כמו כן, רבים גם לוקחים קורסים בתחום טיפולי על מנת לשלב את הידע והכלים בעולמם המקצועי.

טיפול פסיכותרפיה מסוגים שונים מועבר על ידי מטפלים. לרוב מטפלים אלו יעבדו באופן עצמאי, ולכן תהיה להם קליניקה פרטית

או שהם יעבוד במכונים ובקופות החולים הציבוריות.

מחיר של טיפול פסיכותרפיה משתנה בהתאם לגורמים רבים כמו סוג המטפל, סוג הטיפול, ניסיון המטפל, מספר המפגשים ועוד. כמו כן, מטפל פרטי יגבה עלות גבוהה יותר ממטפל המציע שירותים בקופות החולים.

עולם הפסיכותרפיה כולל סוגים רבים של טיפולים וכחלק מהצלחתו של הטיפול חשוב גם שהקשר עם המטפל יהיה טוב ויווצר בו אמון. 

טיפולים פסיכותרפיים לדוגמה הם מיינדפולנס, בו מתרגלים קשיבות וריכוז בהווה, nlp בו לומדים לשנות דפוסים ומחשבות שליליות ועוד. 
ניתן למצוא כיום מידע רב אודות התחום של פסיכותרפיה וכמו כן למצוא מטפלים רבים המציעים תחומי טיפול מגוונים. מטפלים המציעים טיפול פסיכותרפיה לרוב יתחזקו אתר בו ניתן לקרוא אודות השירותים שלהם ואודות סוגי הטיפולים שהם מציעים. כמו כן, באתר ניתן לקרוא אודות סוג הטיפול, להבין מה הוא כולל ולעיתים גם לקרוא מחירים. מחיר של טיפול יכול לנוע בין כמה מאות שקלים וניתן לערוך השוואה על מנת להבין את טווח המחירים. ישנם טיפולים קצרי טווח יותר ופחות בהתאם לסוג הטיפול ולצורך של המטופל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *