התחום של עיצוב תפאורה

עיצוב תפאורה הוא תחום מרתק שכולל בתוכו דמיון ויצירתיות תוך שימוש באלמנטים שונים וחומרי גלם שונים. תפאורה מטרתה להפוך את ההצגה, המופע, הסרט או האירוע לבעלי אופי ולאפשר למשתתפים או לצופים לחוות את החוויה בצורה מוחשית יותר. כך למשל כאשר מדברים על אולם התיאטרון, לתפאורה יש מקום משמעותי וניתן לראות כיום מגוון סוגים של תפאורות, עיצובים ופריטים ייחודיים. תפאורה כוללת מיצגים של קדמת בניינים, בתים או רחובות. פנים של ארמון, חומות לבנים, קרקס, עצים וטבע ועוד אפשרויות רבות. בעזרת תפאורות, בעיקר בעולם התיאטרון ניתן לחזור לתקופה ישנה, לדמות מקומות מגוונים וליצור כל סיפור.

עיצוב תפאורה בעולם התיאטרון דורש מהמעצב להבין מהבמאי את תוכן ההצגה ולהצליח להמחיש כמה שניתן לצופים את הסיפור. כמו כן, מבחינת מעצבי תפאורות במה, התפאורה אינה מיצג אלא בעלת משמעות חשובה ומטרה משמעותית עבור הצלחתו של המחזה.

כאשר מדברים על התחום של עיצוב תפאורה מדברים על תחום שנמצא מאחורי הקלעים של ההצגה או המופע. עם זאת קיימות תערוכות למעצבי תפאורות בהן ניתן להתרשם מאומנות מרשימה. בתערוכות ניתן לראות תפאורות ממחזות מוכרים מתקופות שונות.

עיצוב תפאורה אמנם מוכר מאוד בעולם התיאטרון אך קיימות גם תפאורות לאירועים. באירועים שונים כמו למשל באירועי חברה, באירועי פורים או בחתונות קונספט, מזמינים תפאורה לאירועים שמאפשרת להפוך את האירוע לבעל תוכן ונושא. כך למשל ארגונים שונים שמארגנים אירוע לעובדים באופי ספציפי הקשור למשל לנושא הארגון, בוחרים להזמין תפאורה על מנת לאפשר לעובדים להיכנס לעולם דמיוני ליום אחד. כך למשל קיימות חברות המציעות תפאורה לאירועים בנושאים של המערב הפרוע, עולם האגדות, עולם הממתקים, יוון העתיקה ועוד. חברות רבות המציעות תפאורות להשכרה לרוב יציעו מגוון של תפאורות קיימות ומהן ניתן לבחור, עם זאת ניתן גם להזמין מחברות שונות עיצוב תפאורה על פי הזמנה אישית.

חברות רבות המציעות עיצוב תפאורה או תפאורה מוכנה להשכרה לרוב מציעות גם מוצרים שונים הקשורים לעולם האירועים ביניהם למשל מחסומים, במות, עיצוב במה, מערכות הגברה ותאורה ועוד. חברות אלו מציעות שירותים של שינוע, הרכבה ופירוק ללקוחות.

בנוסף, ישנן חברות המציעות תפאורות לאירועים או עיצוב תפאורות ולצד השירות הזה גם מציעות שחקנים מחופשים לדמויות הקשורות לנושא. שחקן אשר משחק דמות הקשורה לתקופה, למקום או לנושא יסתובב בין המשתתפים באירוע ויהפוך את התפאורה אפילו למוחשית יותר.
התחום של עיצוב תפאורה הוא בעל משמעות רבה כיוון שלתפאורה יש מטרות רבות בעולם התיאטרון והאירועים. כיום ניתן למצוא חברות המציעות תפאורות לאירועים ולתיאטרון מסוגים שונים וכן לקבל הצעת מחיר, להבין מה כוללת התפאורה, אילו חפצים ואביזרים מעוצבים, תלבושות ועוד. חברות רבות המציעות תפאורה לאירועים לרוב יתחזקו אתר בו ניתן להתרשם מקטלוג מוצרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *