סוגים שונים של מעקה למדרגות

ליד כל גרם מדרגות צריך להיות מעקה, בין אם מדובר במדרגות פנים או במדרגות חוץ. המעקה מטרתו לשמור על ביטחון האנשים שעולים ויורדים במדרגות וכן לשמש כאמצעי סיוע למבוגרים או ילדים לצורך יציבות. בישראל קיימות תקנות שונות לגבי התקנת מעקה למדרגות המתייחסות לפרטים רבים. כיום, בזכות ההתקדמות בתחום העיצובי, מעקה אינו אביזר שפוגע במראה העיצובי של הבית אלא להפך, הוא יכול להוסיף פן עיצובי נוסף ולכן ניתן לראות כיום סוגים מרשימים של מעקות לבית או לחוץ.

קיימים סוגים רבים של מעקות למדרגות פנים וחוץ, עמידים בפני נזקי מזג האוויר, עשויים ברזל עץ או נירוסטה ועוד. כמו כן, ישנן צורות רבות לעיצוב מעקה, עיטורים שונים וצבעים שונים. ישנם מעקים אטומים, בעלי סורגים ובעלי חומרי גלם משולבים. אחד הקריטריונים החשובים בעת בחירת מעקה הוא חומר הגלם. חשוב לבחור במעקה איכותי על ידי התייעצות עם איש מקצוע העוסק בתחום. מעקה למדרגות פנים וחוץ הוא מעט שונה ולכן בהתאם למיקום המדרגות גם לרוב יציע איש המקצוע את המעקה המתאים.

אחד הסוגים של מעקה למדרגות לדוגמה הוא מעקה אלומיניום. מעקה זה נחשב פופולרי ועמיד בפני מזיקים. אלומיניום הוא קל יחסית לניקוי וניתן לעצב אותו בעיצובים מגוונים ומרשימים. כמו כן ניתן לשלב במעקה אלומיניום גם זכוכית שמעניקה מראה יוקרתי.

סוג נוסף של מעקה למדרגות הוא מעקה ברזל וגם הוא יכול להגיע בשלל צבעים, צורות ועיצובים. ניתן ליצור עיטורים על הברזל וכן לשלב במעקה עץ או זכוכית.

מעקה ברזל כמו גם מוצרים נוספים מברזל ביניהם שערים, דלתות וגדרות עובר תהליך של גלוון. גלוון הוא תהליך בייצור שנעשה על מנת לשמור על הברזל מפני נזקי מזג האוויר וחלודה. ישנם שני סוגים של גלוון, גלוון חם שהוא נעשה במספר מקומות בארץ ומחירו גבוה יותר, או גלוון קר. את סוג הגלוון בוחרים בהתאם לפרמטרים רבים בעזרת איש מקצוע. גם צביעה של מעקה למדרגות היא חלק מתהליך הייצור שלו וניתן לצבוע בהתזה או בתנור.

מעקה למדרגות יחד עם סורגים, שערים וגדרות לחצר מיוצר במסגריה. מסגריה היא בית מלאכה בו עובד הרתך ושם מייצרים מוצרי מתכת שונים וגם פסלים וחפצי נוי ממתכות. על ידי חימום המתכת וכלים מיוחדים, הרתך מבצע כיפוף, ריתוך ועיצוב למתכת. מסגריה תציע ללקוח מוצרים בהתאמה אישי, על פי הגודל, המיקום, העיצוב והתקציב. 

ניתן למצוא מסגריות שונות בארץ באמצעות האינטרנט. לרוב מסגריות כמו בתי עסק אחרים יתחזקו אתר ובו ניתן להתרשם מהמוצרים השונים שלהן, לקרוא אודות השירותים, תהליך הייצור של המתכות וכן לראות תמונות של עבודות מתכת שונות. כמו כן לרוב ניתן לראות מחירים של מוצרים שונים באתר וכן לקרוא המלצות של לקוחות אחרים. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *