מהי סדנת מיינדפולנס?

מיינדפולנס או בעברית מודעות קשובה הוא תהליך של הבאת הקשב אל ההווה ואל מה שמתרחש סביבנו כאן ועכשיו על מנת לשפר מצבים רבים בחיים. החיים והשינויים הדינמיים שהם כוללים יכולים ליצור אצלנו מתחים נפשיים ולחצים שמביאים לעיתים לירידה בתפקוד היומיומי שלנו. חרדות, סטרס ודאגות נוצרים בעקבות אתגרים רבים וכל אחד מתמודד איתם בצורה אחרת. 

תרגול של מיינדפולנס הוא דרך להתמודד עם לחצים ובעיות ולשנות את דרך החשיבה כדי לשפר את החרדות והלחצים וכן לעזור לנו בתחומים שונים בחיים. כיום ניתן למצוא סדנת מיינדפולנס הכוללת מספר מפגשים ובה ניתן לתרגל את היכולת להתרכז בהווה, להוריד מתחים ולחצים וללמוד כיצד לחשוב בצורה שונה מזו שהתרגלו לגבי מצבים מסוימים. תרגול של מיינדפולנס יכול לעזור לפתח מיומנות חדשות שיכולות להוביל לשיפור בתחומים רבים. כך למשל אחת המיומנויות שמפתח תרגול של מיינדפולנס הוא ריכוז. כלומר היכולת להתרכז ולהביא את תשומת הלב למה שקורה סביבנו כאן ועכשיו. בנוסף, מיינדפולנס מלמד לפנות עודף שיפוטיות, להכיל ולהתבונן אל תוך עצמנו.

סדנת מיינדפולנס כוללת הסברים אודות השורשים של התחום, המקור שלו בבודהיזם והשילוב שלו במערב. בעזרת תרגול של מיינדפולנס בסדנה או בקורס, ניתן להפחית מתחים ולחצים ולשפר את הריכוז. בכך ניתן להתרכז טוב יותר במטרות שונות כמו פרוייקטים בעבודה, בלימודים ועוד.

מיינדפולנס מפתח גמישות במחשבה, כאשר בעזרת תרגול של מיינדפולנס ניתן ליצור שינוי בדפוסי החשיבה הישנים. בעזרת קורס או סדנת מיינדפולנס ניתן לסייע בבעיות שינה, חיזוק המערכת החיסונית והתמודדות עם דיכאון וחרדה. בנוסף, ניתן להגיע לאיזון וחוסן נפשי, חמלה ולשפר את איכות החיים.

כמו סדנת מיינדפולנס לקהל הרחב, גם אנשי חינוך ומטפלים בוחרים לשלב את התחום של מיינדפולנס בחייהם וניתן למצוא היום קורסים למנחים, קורסים לאנשי טיפול ועוד. קורסים להכשרת מנחים למשל דורשים תנאי קבלה שונים ביניהם ניסיון בתחום של מיינדפולנס, תואר בתחום טיפולי ועוד.

ניתן למצוא כיום מידע אודות סדנת מיינדפולנס או קורס מיינדפולנס, אפילו מקוון באמצעות האינטרנט. לרוב מכונים בהם מוצע קורס מיינדפולנס או מנחים המעבירים סדנאות יתחזקו אתר אינטרנט בו ניתן לקרוא אודות מבנה הקורס או הסדנה, אודות הנושאים בסדנה ואודות משך הזמן, כמות המפגשים ומחירים. מחירים של סדנאות וקורסים משתנים ותלויים בגורמים רבים כמו סוג הקורס, המנחים ועוד. 

כמו כן ניתן למצוא מידע נרחב אודות התחום עצמו באינטרנט ובספרים, להבין כיצד הוא התפתח ומה המקור שלו, איך הוא משפר תחומים שונים בחיים וכיצד הוא משפיע על החשיבה שלנו. סדנת מיינדפולנס לרוב תהיה מורכבת ממספר מפגשים וקיימות סדנאות בתחומים שונים כמו למשל מיינדפולנס להורים, למשפחה ועוד. גם באקדמיות ובעולם החינוך ניתן לראות שמשלבים היום את התחום וכמו כן בארגונים שונים כדי ללמד את העובדים השונים אודות העולם של מיינדפולנס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *