מהו חוק הירושה הצרפתי ?

חוק הירושה הצרפתי שונה מחוק הירושה הישראלי ולכן קבלת הירושה של אזרח צרפתי שרכש נכסים בארץ או אזרח צרפתי שיש לו בני משפחה בארץ, יכולה להיות מורכבת. כיום רבים פונים לעורך דין אשר מכיר את התחום של חוקי הירושה בארץ ובצרפת ויכול לעזור ללקוחותיו להתנהל מול הרשויות ולהבין מה הזכויות והחובות בעת קבלת הירושה.

כאשר בני המשפחה גרים בארץ, לא פשוט לנהל את הירושה בצרפת ולכן קיימים היום משרדי עורכי דין בארץ שמטרתם ללוות את המשפחה בתהליך. כחלק מתהליך של קבלת ירושה, לרוב מנהלים קשר עם הנוטריון הצרפתי לגבי פרטים שונים בצוואה, כמו כן מבחינת חוק הירושה הצרפתי יש מושג שנקרא יורשים מוגנים ולכן לא ניתן לנשל את הילדים מהצוואה. בנוסף, קיימים מיסים על הרכוש וחשוב להעריך נכון את שווי הנכסים הללו על מנת לקבוע את המיסים. עורכי דין צרפתיים שמכירים את חוק הירושה הצרפתי והישראלי ומלווים משפחות בארץ על מנת לקבל את הירושה לרוב ידאגו להערכה של הרכוש.

חוק הירושה הצרפתי מחייב על דיווח של מס. עורכי דין העוסקים בתחום ידאגו להקל ולקבל פטורים שונים על מנת להקטין את המס עבור בני המשפחה. גם אם מדובר בנכסים הנמצאים מחוץ לצרפת, החוק הצרפתי מחייב בתשלום מס.

ישראלים רבים משקיעים את כספם בנכסים בצרפת וכמו כן גם צרפתים משקיעים בנכסים בארץ, משכירים אותם ולאחר מספר שנים מורישים אותם לבני המשפחה. תהליך של בקשת ירושה במקרה כזה עבור בני המשפחה יכול להיות מורכב ומסובך. החוק הישראלי קובע כי יש להתנהל על פי דין מקום מושבו העיקרי של המוריש ובמקרה הזה, צרפת. 

בשנת 2015 נכנסה לתוקף תקנה לפיה אם קיים נכס בישראל של אזרח צרפתי אשר לא הכין צוואה, הנכסים הללו יחולקו לפי הדין במקום מושבו העיקרי של בעל הנכסים. עם זאת, האדם בעל הנכסים יכול גם לקבוע במפורש בצוואה איזה דין יחול על הנכסים שלו, חוק הירושה הצרפתי או הישראלי. בעקבות כך רבים החליטו להפעיל את הדין הישראלי בלבד. אך בשנת 2021 חלו מגבלות על חלוקת הנכסים בצרפת של תושב צרפתי.

אחד החוקים שנכנסו לתוקף בצרפת הוא חוק המאפשר לילדים ונכדים לדרוש פיצויים אם בעל הנכסים בחר בחוק ירושה זר וכן שלל מהם לרשת את נכסיו. זה נועד להגן על הילדים.
כיום ניתן למצוא עורך דין צרפתי בארץ שמציע שירותים בתחומים שונים ביניהם גם בתחום של ירושות והוא לרוב יכיר היטב את חוק הירושה הצרפתי והישראלי. עורכי דין צרפתיים בארץ לרוב גם יציעו שירותים בתחומים של הוצאת אזרחות צרפתית, הוצאת ויזה לצרפת ועוד. ניתן למצוא עורכי דין אלו באינטרנט, להתרשם מהשירותים שהם מציעים, להבין מה כולל התהליך של קבלת ירושה מאזרח צרפת ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *