סוגים שונים של סורגים ומחיריהם

סורגים הם אמצעי בעל חשיבות רבה והם נועדו להגן על הבית מפני פורצים וכן להגן על בני הבית מפני נפילות. קיימים סוגים רבים של סורגי מתכת וכיום ניתן לעצב אותם בסגנונות ייחודיים יותר מבעבר. כמו כן, הסורגים מיוצרים במסגריות, בתי מלאכה בהם עובד הנפח ומייצר מוצרים ממתכות כמו ברזל ואלומיניום. במסגריה ניתן למצוא שערים, מעקות למדרגות, גדרות ומוצרים נוספים לבית ולחוץ. סורג יכול לשמש לחלונות הבית, למרפסת, לדלת הבית ועוד.

אחד הסוגים המוכרים ביותר של סורגים לחלון הוא סורג ישר אשר מורכב מפסי ברזל ישרים ומותקן בצמוד לחלון. סורג זה יהיה בעל מחיר נמוך יותר מהאחרים וניתן לעצב אותו בסגנונות שונים על מנת לשדרג את המראה שלו. סוג נוסף של סורג מעט יקר יותר הוא סורג בטן שהוא כולל כיפוף כלפי חוץ בחלקו התחתון. לרוב מניחים על הבטן עציצים ליופי. סורג בטן מעניק תחושה של יותר מרחב.

סוג נוסף של סורגים הוא סורג נפתח והוא מתאים בעיקר לפתחים המפרידים בין הגינה לבית למשל. סורג מסוג זה נפתח ומוזז. המחיר של סורג נפתח יהיה יקר יותר משל סורג ישר או סורגי בטן וגם אותו ניתן לעצב בשלל סגנונות. סורג נוסף ויחסית חדש הוא סורג שקוף, אשר מיוצר מפוליקרבונט, חומר חזק ושקוף שמאפשר לראות את הנוף בשונה מסורגי ברזל. סורגים אלו עומדים בתקן הבטיחות וישנן חברות מיוחדות המתמחות בהתקנתם.

מחירי כל סוג של סורג מושפעים בים היתר מהגודל של הפתח בו יש להתקים את הסורג, כלומר החלון או הדלת, מהעיצוב של הסורג והמורכבות שהעיצוב דורש, מסוגו וגם מהפרופיל שלו. פרופיל הוא צורת החתך של המוטות המרכיבים את הסורג. הפרופיל לרוב יהיה עגול, מרובע או מלבני וכמו כן הוא יכול להיות מלא במתכת או חלול. סוג הפרופיל, צורתו ועיצובו יקבעו גם כן את המחיר. בנוסף, אם מעוניינים להוסיף לסורגים עיטורים מיוחדים, המחיר יתייקר גם כן.

סורגים ניתנים גם לצביעה וניתן היום לבחור כל צבע שרוצים. ישנה צביעה מיוחדת המתאימה לברזל וכן תהליך גילוון שעובר הברזל על מנת להיות עמיד בפני חלודה ונזקי מזג האוויר. גילוון הוא תהליך חשוב עבור מוצרי ברזל שונים, בעיקר כאלו החשופים לתנאי מזג האוויר. ישנו גילוון קר או גילוון חם כאשר החם יהיה יקר יותר ואיכותי יותר.


סורגים צריכים לענות על צרכי בטיחות ולכן חשוב לוודא שהם איכותיים וחזקים. ניתן למצוא מסגריות מקצועיות שונות המציעות סורגי מתכת מסוגים שונים במחירים אחרים. ניתן לערוך השוואה בין מחירי המסגריות השונות על מנת להכיר את טווח המחירים בשוק. ניתן למצוא מסגריה באמצעות האינטרנט, להתרשם ממוצריה, לראות תמונות של כל סוג של סורג וכן לקרוא המלצות של לקוחות אחרים אודות המסגריה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *