סוגי סורגים לבית

סורגים הם בעלי תפקיד חשוב בבית ומטרתם להגן מפני פריצות ולהגן מפני נפילה. ישנם סוגים רבים של סורגים והם נבדלים זה מזה בעיצוב, במחיר ובשימוש. כיום יש משמעות רבה גם לפן העיצובי של הבית ולתחום של עיצוב פנים ולכן ניתן לראות יותר ויותר סורגים מעוצבים בסגנון ייחודי ומרשים.

אחד הסוגים של סורגים לבית הוא סורגי מיגון קבועים וישרים. מדובר בפסי ברזל ישרים אשר מותקנים צמוד לחלון והם יחסית פשוטים וזולים. סורגים אלו הם בעלי רמה גבוהה של מיגון וכמו כם הם קלים להתקנה. המחיר שלהם לרוב לא יהיה גבוה ביחס לסוגי סורגים אחרים והוא עומד על כ-600 שקלים לחלון בגודל סטנדרטי.

סורגים נוספים הם סורגי בטן קבועים. סורגים ישרים שיש להם בחלק התחתון מעין בטן עליה לרוב מניחים עציצים. מחיר של סורגים אלו לרוב יהיה מעט יותר יקר משל סורגים ישרים והם פחות בטיחותיים עבור ילדים. 

סוג נוסף של סורגים לבית הם סורגים מתקפלים, שאותם ניתן לפתוח ולסגור. סורגים אלו מיועדים בעיקר לפתחים כמו פתח בין סלון לבין מרפסת או גינה. סורגים אלו לא נחשבים סורגי בטיחות לילדים. סוג נוסף ומוכר של סורגים הוא סורגים שקופים, שבזכות השקיפות שלהם מאפשרים לראות הנוף היטב ולא גורמים לתחושה של מחנק. הם מיוצרים מחומר שקוף ועמיד ולרוב המחיר שלהם יהיה גבוה משל סורגים אחרים והוא ינוע סביב 1400 ש"ח לחלון רגיל.

סורגים לבית לרוב מתומחרים על פי גודל של חלון סטנדרטי ואם מדובר בפתחים בגדלים אחרים המחירים ישתנו. מחירים של סורגים מושפע גם כן מגורמים נוספים כמו למשל גורמים הקשורים לפרופיל עצמו. הפרופיל מושפע מצורת הסורגים, הוא יכול להיות חלול או מלא, בעל עובי משתנה ועוד.

גם עיצוב של סורגים לבית משפיע רבות על המחירים שלו וניתן לעצב סורגים במגוון אפשרויות. ניתן להוסיף לסורגים אלמנטים שונים ועיטורים שונים של ספירלות, עלים ועוד. הסורגים יכולים להיות מלופפים, מרובעים או עגולים וכמו כן כל אלמנט עיצובי ייקר את המחיר של הסורגים.

גורם נוסף המשפיע על מחיר סורגים לבית הוא גילוון. תהליך של גלוון הוא שלב בייצור סורגים והוא מונע מהם להחליד ושומר עליהם לאורך שנים מפני תניא מזג אוויר שונים. ישנם שני סוגים של גילוון ביניהם חם או קר ובהתאם לסוג הגילוון המחיר משתנה גם כן.
ניתן גם לצבוע את הסורגים בצבעים שונים וגם במקרה הזה ישנם שני סוגים של צביעה, צביעה בהתזה או בתנור. צביעה בתנור היא איכותית יותר והופכת את שכבת הצבע לאחידה. ניתן לבחור צבעים שונים לסורגים על פי העיצוב של הבית או על פי טעם אישי. ישנם סוגים רבים של סורגים לבית וניתן להתרשם מסוגים שונים אצל אנשי מקצוע ובתי עסק מיועדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *