מהו קורס מיינדפולנס ?

קורס מיינדפולנס הוא קורס המסביר אודות התחום של מיינדפולנס, כיצד הוא תורם, איך הוא פותח, מה הקשר שלו לבודהיזם וכיצד הוא משתלב במערב. הקורס נותן כלים שונים שבאים לידי ביטוי בתרגילים של נשימה, הירגעות ומדיטציה שתפקידם ללמד אותנו דרכי התמודדות חדשים עם מצבים שונים, התבוננות פנימית, חמלה ושיפור הריכוז שלנו על ידי התמקדות בהווה.

מיינדפולנס או בעברית מודעות קשובה הוא תהליך פסיכולוגי של הבאת הקשב אל ההווה, אל מה שמתרחש סביבנו כאן ועכשיו. על ידי טיפוח של השיטה הזו ניתן לשפר תחומים רבים בחיים בחיים וכמו כן להפחית חרדות, מתחים, לחצים, דיכאון, חוסר ביטחון, קושי ביחסים עם הסביבה, בעיות של קשב וריכוז ועוד. בנוסף, מיינדפולנס יכול לעזור גם לכאבים פיזיים, בעיות שינה כדו'. כיום ניתן למצוא מגוון של קורסים באינטרנט אשר מוצעים על ידי מדריכים פרטיים, מכונים שונים וכו'. לרוב, אלו שמדריכים את הקורס יתחזקו אתר בו הם יכתבו אודות היקף הקורס והרכבו, מה המחיר שלו, מה הוא כולל ויספרו אודות המדריך. באתר ניתן גם לקרוא המלצות של משתתפים קודמים על מנת להתרשם מאיכות הקורס.

קורס מיינדפולנס יכול להיות קורס ארוך או מקוצר, כלומר המבנה של הקורס משתנה בין קורס לקורס. רוב הקורסים לרוב יכללו כעשרה מפגשים ובכל מפגש יילמד תוכן שונה. מבחינת מחירים, המחיר משתנה בהתאם לגורמים רבים ולכן ניתן למצוא טווח רחב של מחירים עבור קורסים שונים. 

מעבר לקורסים של מיינדפולנס קיימות גם סדנאות שלרוב יהיו קצרות יותר וכן מותאמות לקהל מסוים, כמו למשל סדנה להורים וילדים. גם סדנאות מיינדפולנס מעניקות כלים שונים להתמודדות עם מצבים שונים בחיים ובאופן כללי חושפות אותנו לתחום שנקרא מיינדפולנס והופך למוכר כל כך לאחרונה. קורס מיינדפולנס מוצע גם באקדמיות שונות, משולב בארגונים וכמו כן התחום משולב היום גם בעולם החינוך.

ניתן למצוא היום גם קורס מיינדפולנס המיועד לאנשי טיפול וחינוך. כלומר, קורסים שמטרתם להכשיר מדריכי מיינדפולנס והם נועדו לאנשים שכבר מכירים את התחום והשתתפו בקורס בסיסי בעבר.

ניתן למצוא קורס מיינדפולנס באזורים שונים בארץ, דרך מדריכים שונים וכמו כן קיימים היום גם קורסים מקוונים המתבצעים מרחוק. באמצעות קורסים אונליין, ניתן להירשם לקורס מומלץ אפילו אם המדריך ממוקם באזור מרוחק ואין לנו אפשרות להגיע פיזית. בנוסף, עבור אלו שסדר היום שלהם עמוס יותר, קורס מקוון יכול להיות נוח. קורס מיינדפולנס אונליין לרוב גם כן יכלול מספר מפגשים כאשר בכל מפגש לומדים ומתרגלים נושאים אחרים. מחירו של קורס זה יהיה לרוב נמוך יותר משל קורס פרונטלי וניתן למצוא מגוון של קורסים מקוונים באינטרנט, לקרוא אודות הקורס ולהבין מה המחיר.

באמצעות תרגול של מיינדפולנס ניתן לשפר את הריכוז במה שקורה סביבנו ולהנות מחוויות ההווה, לשמוח, ולהתמודד עם מצבים שונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *